Szkoła Podstawowa im. por. Adolfa Pilcha ps.Góra-Dolina w Dziekanowie Polskim

Adres

Tel: (22) 751-10-23

TORUŃ - KL. 3A, 3B

Tam, gdzie Kopernik się urodził…

25 kwietnia 2024 r. uczestniczyliśmy w całodziennej wycieczce podczas, której mieliśmy możliwość zwiedzania pięknych zakątków słynnego Torunia. Celem wycieczki było m.in.: poznanie tajemnic Kosmosu i planet podczas seansu w Planetarium, poznanie historii wypieku piernika i udział w warsztatach cukierniczych oraz bliższe poznanie postaci Mikołaja Kopernika i obcowanie z urokami toruńskich zabytków.

Pierwszym punktem wycieczki był spacer uliczkami Starego Miasta. Słuchaliśmy z uwagą opowieści towarzyszącej nam pani przewodnik i utrwalaliśmy na zdjęciach mijane zabytki i pomniki. Następnie stanęliśmy u wrót „Warsztatu Piekarskiego”, gdzie powitani przez Mistrzynię cechu zgłębialiśmy tajniki powstawania piernikowego ciasta. Z uwagą wsłuchiwaliśmy się w historię piernika, by chwilę później móc samodzielnie wypiekać toruńskie specjały.  Pachnący korzennymi przyprawami udaliśmy się na seans w Planetarium. Patrząc w sufit, oglądaliśmy film o niezwykłych i ekstremalnych warunkach panujących w Układzie Słonecznym oraz uczyliśmy się, jak rozpoznawać konstelacje i co ciekawego znajdziemy na odwiedzanych planetach.

W drodze na obiad zakupiliśmy pamiątki i pierniczki. W klimatycznej restauracji Mieszczańska u Gołębiewskich zjedliśmy pyszny obiad, odpoczęliśmy chwilę ciesząc się rozmowami w rówieśniczym gronie. Z nowym zapasem sił mogliśmy jeszcze pospacerować uliczkami Torunia.

Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu. Ta wycieczka na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.